Ungdom ser ikke på TV lenger

Ungdommen ser knapt på TV og leser heller ikke aviser

Jeg leser ofte «Etterbørs» i Dagens Næringsliv. Her er det mye bra reportasjer relatert til mitt yrke.

I dag så jeg først dette oppslaget:

ungdom_ser_ikke_tv

Her står det om ungdommer som omtrent ikke ser på tradisjonell TV lenger. En typisk TV seer blir eldre for hvert år. Om trenden fortsetter, er det lite poeng for å bruke penger på TV reklame rettet mot ungdommen. De ser den jo ikke likevel.

Blar så videre til neste side, og ser dette:

aviskutt

Her er det oppslag om aviskutt. Det virker som om det å kutte ansatte er det avisene er best til om dagen. De er ihvertfall ikke gode å selge inn annonser.

Kort oppsummert er trenden dette: Ungdommen ser knapt på TV og leser heller ikke aviser.

Digital markedsføring
Jeg jobber daglig blant annet med å markedsføre bedrifter via digitale kanaler som AdWords, Facebook, Instagram osv. Flere av disse bedriftene har ungdommer som målgruppe.

Når man ser hvor dårlig produkt avisene har mht segmentering av målgrupper, så er ikke avisannonser noe mange satser på om dagen: http://hanspetter.info/2014/08/facebook-og-google-far-mine-reklamepenger/

Når vi også ser hvor rimelig og bra man kan segmentere f.eks via Facebook annonsering, så går ikke avisene akkurat går lysere tider i møte: http://blog.inbusiness.no/2014/08/annonsering-pa-facebook/

Jeg er glad jeg jobber med digital markedsføring.